Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy

wtorek, 18 czerwca 2013

Spacer nad Narwią z dedykacją........dla K.




   W słoneczny dzień wybrałam się na spacer . Na piękne łąki i rozlewiska rzeki Narew . Takie miejsce to raj dla oka i duszy . Śpiew ptaków , zapach traw , kwiatów i wody otacza Cię jak perfumy ...i  nie chce się opuszczać tego miejsca .





      Tu otacza Cię zieleń w stu odcieniach , a odbijajace się promienie słoneczne tworzą lustro wody diamentowe . Tu zapominasz o cywilizacji i wszystkich troskach , które zostawiłeś w domu . Jesteś Ty i przyroda - Twój przyjaciel .






Jestem w pobliżu wsi Ploski , 35 km od Białegostoku . To jeden z piękniejszych odcinków Narwi , która jak wstążka wije się przez Podlasie biorąc swój początek na Białorusi .




Tu rodzina bociania ma piękny dom i kilkuhektarową posiadłość :) .



 Tu rośliność ,,buja " sobie obficie , tylko czasami jakiś tursta lub przechodzący rybak naruszy jej porządek na chwilę .

















      Otaczający Cię zapach jest niesamowity . Ta mieszanka jest idealnie skomponowana prze naturę .



 
Chodząc po łąkach słyszałam szelest traw jakby mówiły do siebie - ,, Ktoś nas odwiedził ? ! ".




 Zielarze mogą tu wybierać..znów pożałowałam , że jestem takim zielarskim ,,nieukiem " :( !



Pani dziewanna poprawiła mi humor i pięknie się ukłoniła na ,,dzień dobry " .


          Na rzece jest most ze swoją ciekawą historią ...ale o nim napiszę innym razem . Dziś nacieszmy oczy otaczającą piękna przyrodą..lato trwa za krótko .










 
Przez kolejny i ostatni most życia przeszedł też mój drogi kolega ....który tak bardzo kochał  Podlaską ziemię .
Obraz swojej pasji i miłości do przyrody  zostawiał na płótnie . Niestety już Kazio maluje w innej rzeczywistości .

Ten spacer jemu dedykuję . Po ciężkiej chorobie 17 kwietnia zmarł  Kazimierz Jurgielaniec - podlaski malarz i artysta , ale przede wszystkim nasz dobry przyjaciel .

O jego jubileuszowej wystawie pisałam tu  Jubileuszowy wernisaż    wciąż mieliśmy nadzieję , że to nie ostatnia wystawa  ......

Kaziu niezapomnimy ...











    Pozdrawiam z Podlasia .

23 komentarze:

  1. Łączę się z Tobą w żalu po stracie przyjaciela. To albo cieszy, albo jeszcze bardziej martwi, że łączy Was miłość do Podlasia. Ja też je kocham gorąco, aż czasami wspomnienia parzą. Myślę o ponownym zamieszkaniu na Podlasiu, tak że ciągle jestem myślami z Tobą i tymi pejzażami co na płótnach zostały ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anetka...tak, takie rozdarcie jest trudne ,ale na Podlasiu i tak często bywasz :)

      Usuń
  2. Czytam, oglądam i smakuję: naturę, ciszę, spokój i siłę z nich płynącą. Piękne Podlasie.
    A Pan Kaziu był chyba Bardzo Dobrym Człowiekiem, skoro czytając Twoje o Nim wspomnienie nawet mnie oko zaparowało wilgotno....
    Pozdrawiam z Beskidów, Bożena B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Beskidy piękne,dziękuję Ci Bożenko za ciepłe słowa i , ze mnie odwiedziłaś..przyjaciele w sercu zostają na zawsze .

      Usuń
  3. Pamiętam... Mona piekny spacer, podobny odbyłam 2 lata temu w okolicy Tykocina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tykocin też ma piękne okolice i tam się wybieram znów .

      Usuń
  4. …powolutku odnawiam to co straciłam , ale na pewno nie odzyskam wszystkiego.
    Dziękuje za odwiedziny i wsparcie ;-).
    Piękna jest Twoja Narew i maki :-)) uwielbiam je.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki...ja zachwycam się wszystkimi kwiatami szczególnie tymi polnymi:)

      Usuń
  5. Spacer piękny aż dech zapiera:))tyle piękna na tym świecie:)))Bardzo mi przykro że pożegnałaś przyjaciela:Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Współczuję serdecznie straty Przyjaciela.....zdjęcia są bardzo kojące, piękny spacer.
    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje , ze znalazłaś czas na ,,moje łąki":)

      Usuń
  7. Piękne jest Podlasie na Twoich zdjęciach i na obrazach Twojego Przyjaciela.
    Pozdrawiam z Gór Sowich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Henryku, Góry Sowie ? To dla mnie zupełnie nieznane rejony , ale wszystko przede mną ..Pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny .

      Usuń
  8. Witam! Miło mi, że tu zajrzałam, zostaję na dłużej :)
    Podlasie wymiata! Ja również ze wschodu,
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia, cudowne miejsce, muszę się tam wybrać:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. To wielka strata, kiedy tacy wspaniali i zdolni ludzie nas opuszczają... Piękne miejsca pokazałaś! Mamy niezwykłą przyrodę :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. gratuluje Ci talentu, robisz piekne, naprawde piekne zdjecia, a Podlasie to moja dawna ziemai, miasto Lomza w ktorym sie wychowalam i dorastalam a urodzila w Wysokiem Mazowieckie, w Lomzy tez jest duzo rzek Narwy, pozdrawiam z Warszawy, anka

    OdpowiedzUsuń
  12. Wesołych Świąt, Pięknego Podlasia, pięknych dni, zdrowia i sił by szczęściem można było się cieszyć :)
    jak się moje plany spełnią, to i ja niedaleko Ciebie na Podlasiu wyląduję :) staram się wrócić do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie tam, smak bezkresu, ale kurna, strasznie płasko jak na nasze przyzwyczajenia :DDDD


    Kochana, nam się dużo posypało i blogowo też zamilkliśmy, ale i ty zdmuchnij kurz u siebie!!!!

    CZekamy!

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  15. It was very useful for me. Keep sharing such ideas in the future as well. This was actually what I was looking for, and I am glad to came here! Thanks for sharing the such information with us.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...