Projekt Smaki Podlasia
12 kwi, 2012
Projekt obejmuje koncepcyjne rozwiązanie opakowań oraz ich wyraz graficzny. Istotą projektu jest powołanie do życia nowej marki “Smaki Podlasia” (jednoczącej różnych lokalnych wytwórców), a w warstwie graficznej – wizualnej nawiązanie do stylistyki zdobnictwa tego regionu. Poszczególne grupy produktów oznaczone są odrębnymi kodami kolorystycznymi natomiast podstawowy motyw graficzny oparty jest na charakterystycznym wzorze dwuosnowowych tkanin podlaskich. Propozycja ta może przyczynić się do intensyfikacji sprzedaży żywności z regionu podlaskiego znanej z jakości i czystości ekologicznej oraz rozwoju gospodarczego
i promocji tego regionu.

Poszczególne grafiki systemu buduje jeden moduł inspirowany mięsistym tkackim splotem. Moduł jest jednocześnie detalem pojawiającym się na czerwonej metce ‘Smaki Podlasia’, która spina całą linię opakowań. Prymitywny wręcz ‘pikselowy’ wyraz grafik, dwubarwność, inwersja kolorystyczna, podłużny kształt opakowań, oszczędna kolorystyka i rama (bordiura) zamykająca kompozycję (często na zgrzewie opakowań) jest bezpośrednim odniesieniem do charakteru tkanin dwuosnowowych.
Projekt:
Smaki Podlasia
System opakowań na podlaskie produkty kulinarne.
Autorką projektu jest Monika Ostaszewska-Olszewska
Teskt i zdjęcia: materiały prasowe
INFORMACJA ZE STRONY
http://boldmagazine.pl/